Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. szeptember 25., szerda

Házi majonéz.... másnéven az olajvaj

A majonézt nagyon szeretem. Viszont már jó ideje nem ettem, ugyanis a tubusos műanyag gyártmánynak búcsút intettem, a házitól pedig viszolyogtam, hiszen nyers tojássárgáját kell a recepthez használni.
A nyers tojás az ételben számomra ezidáig nem működött, most viszont kénytelen voltam majonézt készíteni hisz majonéz nélkül nem élet az élet. :)
Mielőtt hozzáfogtam volna, én nem gondoltam volna hogy ez nekem sikerülni fog. Amit elsőre készítek, sokszor elrontom, hisz a kísérletezgetésekben szoktam kiteljesedni. Az első receptet nem is szoktam megosztani veletek, csak már azt amit én átírtam.
Ez a mostani próbálkozásom viszont tökéletes lett, és megfogadtam, nem nyúlok hozzá. ;-) Ez már így marad míg élek. És remélem jó sokszor elkészítem még. ;-)

kép forrása: Pinterest

Hozzávalók


  • 2 db tojás sárgája
  • 1 csipet só
  • 1 púpozott evőkanál mustár (én dijoni-t használtam, de ez eléggé testes....)
  • 250 ml étolaj
  • 1 teáskanál citromlé

Így keverd össze őket


  1. végy egy jó mély tálat és egy  habverőt
  2. a tojássárgákhoz add hozzá a sót és a mustárt, majd a habverővel keverd őket jól össze
  3. csöpögtetve, vagy nagyon vékony csíkban csorgatva add hozzá az olajat és verd fel a habverővel hogy szép világossárga színt kapj. A hangsúly a nagyon lassú olaj adagoláson van!
  4. ha az összes olajat hozzákeverted mehet bele a citromlé, ezt is jól keverd el
  5. készen Vagy :)

Titok, hogy a hozzávalók legyenek hidegek! Ha szeretnél teltebb ízt, olívaolajjal készítsd.

A végeredmény isteni lett, hűtőben pár napnál tovább a nyers tojás miatt azért nem merem tartani, de mivel nagyon hamar összedobható és kevés mosatlannal jár, bármikor szívesen hozzákezdek.
Tegnap a falafelt is megkínáltam vele, és szuper jó barátság alakult ki köztük. ;-)

a recept forrása: aprosef.hu






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése