Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. július 2., kedd

Habart zöldbab leves pulykakolbásszal

A habart leveseket nagyon szeretjük. A titka a magas zsírtartalmú tejföl, amitől rettentően finom, lágy lesz a leves.
Amikor Svájcban éltem, főzeléket és levest is tejföllel habartam be, de az ottani tejföl olyan volt mintha a tejszín és a tejföl keverékét használtam volna. Van akinek ez nem ízlik, annak főképp aki nincs hozzászokva az ilyen ízekhez, de én imádtam. Itthon egyetlen boltban kapható tejföl üti meg ezt a mércét, méghozzá a ZOTT piros tejföle, én ezt használom.



Szinte mindegyik zöldségből hasonlóan készítem, így ez mondhatón egy alap receptnek is.



Tehát:

Hozzávalók



  • 2 leveskocka, vagy húsleves alaplé
  • negyed kiló zöldbab
  • kis marék felkarikázott kolbász
  • 1 répa
  • 1 fehérrépa
  • fél csokor petrezselyem
  • tejföl
  • 1 evőkanál liszt (én mindig teljes kiőrlésűt használok)
  • fél vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
Lapozz tovább a További bejegyzésekre (vagy a bejegyzés címére) kattintva a receptért és a fotókért. ;)



Elkészítés



  1. tedd oda forrni a kb másfél liter vizet
  2. tedd bele a két leveskockát
  3. közben egy tefál edényben pirítsd meg a vöröshagymát és a kinyomott fokhagymát
  4. ha ezzel megvagy ezt is tedd bele a vízbe
  5. tedd a vízbe a megpucolt, 2-3 centisekre vágott zöldbabot, s vele egy időben a vékonyra felkarikázott répákat
  6. mikor megfőtt benne minden zöldség, a levéből vegyél 2-3 szedőkanálnyit és tedd a turmixgépbe
  7. a turmixgépbe tedd a leveshez a lisztet és a kb 2 evőkanál tejfölt
  8. turmixold össze őket, majd mehet bele a levesbe
  9. amikor felforrt, rögtön húzd le a gázról/villanyról
  10. az apróra vágott petrezselymet tedd bele végül









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése